zmyj lakier z paznokci rąk i nóg – pozostawiony na paznokciach lakier uniemożliwia skuteczne monitorowanie wysycenia krwi tlenem (saturacji).
W wyznaczonym dniu zgłoś się do szpitala z wymienionymi dokumentami:
dowód osobisty (w przypadku braku dowodu może być inny dokument tożsamości zawierający pesel),
skierowanie do szpitala/kod skierowania w przypadku e-skierowania,
dotychczasowa dokumentacja medyczna (wcześniejsze wyniki badań, wypisy z poprzednich hospitalizacji, konsultacje lekarskie, dokument potwierdzający grupę krwi). dokumentem potwierdzającym grupę krwi jest wyłącznie wynik wpisany w karcie identyfikacyjnej grupy krwi (tzw. krew karta) lub wynik z pracowni serologii transfuzyjnej,
dane zakładu pracy (NIP, nazwę i adres) co będzie potrzebne do wystawienia zwolnienia lekarskiego.
Aby pobyt w szpitalu był dla Ciebie komfortowy warto mieć ze sobą:
wygodne ubrania, kapcie, szlafrok, skarpetki, klapki pod prysznic,
przybory toaletowe (mydło, ręczniki, przybory do mycia zębów, grzebień itp.),
okulary do czytania, jeśli ich używasz – przydadzą się również podczas wypełniania dokumentacji medycznej,
pojemniki na ewentualne przechowywanie protez, soczewek, aparatu słuchowego, okularów itp.,
książki, gazety, krzyżówki i coś do pisania.
Wszelką biżuterię pozostaw w domu. Nie zabieraj przedmiotów wartościowych ani dużych sum pieniędzy. Szpital nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub zniszczenie własności Pacjentów przechowywanej poza depozytem szpitalnym.
Regulamin dla pacjentów leczonych w Szpitalu Św. Rocha w Ozimku
REGULAMIN DLA PACJENTÓW LECZONYCH W SZPITALU ŚW. ROCHA W OZIMKU
Pacjent ma obowiązek stosować się do wszystkich wskazówek i zaleceń lekarza oraz pielęgniarek.
Pacjenci powinni wzajemnie szanować swoją godność, intymność, przekonania i zasady moralne.
Pacjenta obowiązuje przestrzeganie zasad higieny osobistej.
Pacjentowi nie wolno przyjmować leków ani poddawać się jakimkolwiek zabiegom bez zlecenia lekarza leczącego lub lekarza dyżurnego.
Zabrania się samodzielnego regulowania aparatury medycznej przez Pacjenta jak i odwiedzających.
Pacjent ponosi odpowiedzialność materialną za szkody wyrządzone na rzecz Szpitala.
Na terenie całego obiektu obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu, spożywania napojów alkoholowych oraz przyjmowania środków odurzających przez Pacjentów jak i odwiedzających.
Zabrania się zanieczyszczania i zaśmiecania pomieszczeń szpitalnych oraz otoczenia Szpitala.
W każdym oddziale do dyspozycji Pacjentów jest lodówka gdzie znajduje się wykaz produktów, których nie należy przechowywać. Żywność przechowywaną w lodówce należy opisać imieniem i nazwiskiem.
Zabrania się przechowywania łatwo psującej się żywności w salach chorych.
Wnoszenie na teren szpitala wszelkich sprzętów własnych: radio, telewizor, czajnik elektryczny itp. wymaga zgody Ordynatora Oddziału lub Pielęgniarki Koordynującej. Za wnoszony sprzęt Szpital nie ponosi odpowiedzialności.
W czasie pobytu w Szpitalu nie udziela się przepustek.
Obowiązuje zakaz opuszczania szpitala bez zgody personelu medycznego.
Ordynator Oddziału ma prawo wypisać Pacjenta w stanie nietrzeźwym lub nie przestrzegającego postanowień Regulaminu Szpitala.
Rzeczy wartościowe należy złożyć w depozycie szpitala. Za rzeczy wartościowe nie złożone do depozytu Szpital nie ponosi odpowiedzialności.
Co zrobić jeśli niespodziewanie zachorujesz przed wyznaczonym terminem hospitalizacji
Jeśli nie czujesz się dobrze lub po prostu masz wątpliwości skontaktuj się z recepcją szpitala.
Infekcje czy zaostrzenia chorób przewlekłych mogą być wskazaniem do przełożenia planowanej hospitalizacji na późniejszy termin.
Stosowną decyzję podejmie lekarz.
W jakich godzinach podawane są posiłki w szpitalu
Godziny posiłków na oddziałach:
Śniadanie: 8:00 – 9:00
Obiad: 13:00 – 14:00
Kolacja: 17:00 – 18:00
Udzielanie informacji na temat stanu zdrowia pacjentów
Informacja dotycząca stanu zdrowia pacjenta jest przekazywana na każdym etapie diagnostyki/leczenia/terapii, w oparciu o ocenę jego aktualnego stanu zdrowia i posiadane wyniki badań.
Informacja o stanie zdrowia pacjenta jest również przekazywana osobom upoważnionym przez pacjenta.
W przypadku pacjentów w podeszłym wieku, z występującymi zaburzeniami psychicznymi, ubezwłasnowolnionych, z brakiem świadomości – dopuszcza się realizowanie prawa do informacji o stanie zdrowia nie przez samego pacjenta, ale przez inne osoby: przedstawicieli ustawowych/opiekunów prawnych lub opiekunów faktycznych (pod warunkiem upoważnienia ich przez pacjenta).
Osoby bliskie pacjenta również mają prawo do uzyskania informacji o jego stanie zdrowia, szczególnie w sytuacjach kiedy:
pacjent nie ukończył 16 lat;
pacjent jest nieprzytomny;
pacjent jest niezdolny do zrozumienia znaczenia informacji.
Informowanie na temat stanu zdrowia pacjenta może być realizowane na odległość (rozmowa telefoniczna, wideorozmowa), jednak powinna się ona odbywać z poszanowaniem zasad prawa, dlatego rozmowa w pierwszej kolejności będzie zmierzać do tego, aby potwierdzić tożsamość kontaktującego się jako osoby uprawnionej do otrzymania informacji o pacjencie (przeprowadzona weryfikacja powinna pozwolić na powzięcie przekonania, że osoba dzwoniąca jest osobą bliską dla pacjenta lub osobą upoważnioną).
Informacje na temat stanu zdrowia pacjentów są udzielane w następujących godzinach: Oddział Wewnętrzny: od poniedziałku do piątku w godzinach od 14:00 do 15:30 Oddział Chirurgii Ogólnej: od poniedziałku do piątku w godzinach od 12:00 do 14:00 Oddział Dziecięcy: od poniedziałku do piątku w godzinach od 12:00 do 14:00 Oddział Rehabilitacji: od poniedziałku do piątku w godzinach od 12:00 do 14:00.
Od godziny 15:30 Informacji o stanie zdrowia ciężko chorych oraz w przypadkach pilnych udziela lekarz dyżurny.
Apteka w szpitalu
Ogólnodostępna apteka znajduje się na parterze budynku szpitala.
Opieka duszpasterska
Dostępne przez całą dobę i siedem dni w tygodniu wizyty duszpasterskie:
dla pacjentów wyznania rzymskokatolickiego: ks. Dawid Fiołek tel. 533 625 300
dla pacjentów będących Świadkami Jehowy numer dyżurny: +48 71 307 47 95